Uykusuzluk Insomnia | Henry Miller

Kasım 17, 2017
Bana ilk defa kitabı çizdiren,
Çizginin dışında,
Yasaklanmış birçok kitabın yazarı olan

Henry Miller'a diyelim o zaman...

   Kitabın adıydı aslında ilk başta almamı sağlayan. Uykuyu sevmeyen bir insan olarak belki de kendime yandaş bulabileceğimi düşünmüştüm. Yanılmışım aslında. Bu uykusuzluk çok farklı bir uykusuzluktu.

"Uykusuzluk (Insomnia) ya da Şeytan İşbaşında"

   Böyle başlayan bir kitap kimin çekmez ki ilgisini? 

   Karşımıza japon bir kadını çıkarıyor Miller bu kitabında. Kadın 76 yaşında. Aşık oluyor. Bir kabare sanatçısına. Her satırından karşı tarafa duyulan aşk taşıyor. Körü körüne bağlı olmanın tanımı yapılıyor neredeyse.

"İLKİN KIRIK bir ayak parmağıydı sorun, sonra kırık bir yüz ifadesi, en sonunda da kırık bir kalp (...) Asıl tokadı yiyen insanın ruhudur (...)" şeklinde başlayan, başladıktan sonra okuru kendi içine hapseden, alıştığımız türlerin çok dışında bir yazı.



"Umutsuz bir aşk çökmüşse gönlüne sabahın üçünde, özellikle onun orada, yerinde olmadığı kuşkusuna kapıldığında telefon etmeyi gururuna yediremiyorsa, ister istemez içe dönüp kendinle baş başa kalırsın; o anda akrep gibi sokarsın kendini ya da hiçbir zaman postalamayacağın mektuplar yazarsın ona, ya da odanda volta atarsın, hem küfür hem dua edersin, sarhoş olursun, ya da kendini öldürecekmiş gibi davranırsın."


   Her cümlesinde kendimden ayrı bir parça bulduğum bu kitabın benim için yeri çok farklı oldu. Kaçıncıya okuduğumu artık bilmediğim halde her yerde yanımda taşıyorum bu kitabı. Hiçbir şeyden zevk almadığım, kendimi okumak istediğim zamanlar için..

   

11 yorum:

  1. Aldı götürdü.
    İlgimi çekmeyi de başardı,okumak isterdim ancak bilmediğim bir şeyin tesiri altında kalmaktan da korkmuyor değilim açıkçası.
    Yine de şunu söylemek istiyorum:iyi ki kitaplar var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle okunması gereken bir kitap. Dediğin gibi alıp götürüyor.

      Sil
  2. Sende, kendimde bastırdığım, sakladığım bir yanı görüyorum sanki.
    Uzun zaman oldu düşünmeyeli...
    Ama blogu ve yazılarını okuyunca hatırladım. Kaybolmuş yanımı.
    Güzel bir şey mi bu hiç bilmiyorum.
    Ama eski halime benziyorsun sanki. Tanıdığıma memnun oldum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir şey olduğunu hiç zannetmiyorum maalesef bu durumda olmanın :( ancak kendini görmene sevindim, tek olmadığımı öğrenmeme

      Sil
  3. heey henry miller hastasıyım yaaa. californiada big sur'un efendisi ooo. bütün kitapları iyi. sexuz nexus plexus dönenceler. anais nin ile ilişkileri. bunu da okudum ama hatırlamıyom. bi bakmalı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hastası olunmayacak gibi değil kiiii :)

      Sil
    2. Deep yine neler karıştırıyon öyle :D

      Sil
  4. Hıımm, yazdığınız satırlar oldukça ilgimi çekti.. hatırı sayılır bir merak içindeyim kitapla ilgili. Tanıtımınız için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğinize sevindim, gerçekten ilgiyi hak eden bir kitap :)

      Sil
  5. Merhaba blog keşif etkinliğinden geldim :) bende beklerim https://thecansuyildiz.blogspot.com.tr/ :)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.