Hep İyiler Mi Kazanacak?

Ekim 05, 2017
   Genel olarak tüm Dünya'da film sektörünün hedeflediği tek bir şey var gibime geliyor. Belki de insanları tatmin etmeyi, dünyanın o kötücül yanlarını unutturmayı amaçlayan bir hedef. İzlediğim neredeyse tüm aksiyon filmlerinin sonunu tahmin etmemi sağlayan ve bundan dolayı da o filmlerden almam gereken hazzı tam anlamıyla almamı engelleyen bir hedef. Her zaman iyiler kazanır.

   Bir filmi izlerken savaş sahnesinde 'Acaba kim kazanacak?' ya da 'Filmin sonunda kazanacaklar mı?' diye düşünmeyip filmlerin sonunu heyecanla kimin kazanacağını beklemek yerine iyilere kazandırmak için film senaristlerinin hangi yola başvurabileceğini ve bunların inanılırlıklarını düşünmeye ve sorgulmaya başladık.

   Küçüklüğümden beri filmlerde izlediğim, kitaplarda okuduğum kadarıyla "İyiler ne olursa olsun kazanırlar" yanılgısına düştüğüm çok zaman yaşadım hayatımda. Bütün bu olayların iyilikle bir alakasının olmadığını, zeka ve birazcık da şans ile alakalı olduğunu keşfetmem uzun bir süremi aldı diyebilirim. Ne olursa olsun en başından beri bu tür filmlerle büyüdüğünüzde, en zor zamanlarınızda size yardım edecek herhangi bir şeyin gelmesini bekliyorsunuz. Öyle de yaptım. Bekledim, bekledim.

   Harry Potter serisini duymayan yoktur. Ben de hep duyuyordum ancak izlememiştim. Çok yakın bir zamanda herkesin bu kadar mükemmel bir şekilde bahsettiği bu seriyi izlemeye karar verdim. Filmin konusu, çekimleri, oyuncularıyla ilgili hiçbir sorunum yok. Hatta hepsini de çok beğendim. Gerçekten insanların bu kadar övgüyle bahsetmesinin sebeplerini anlamaya başladım. Ama benim sıkıntım bütün bu gerçekleşen olayların iyilerin kazanmasına yönelik bir şekilde ilerlemesi. Bundan dolayı da bu tür filmleri izlerken aklımda şöyle bir soru beliriyor: "Kötülerin sahip olduğu bu güçler film sırasında belirli sebeplerle bir anda ortadan kaybolmasa, iyiler hala yenebilirler mi?"

   Filmlerin başında kötülerin güçleri yüceltilir, seyircinin gözünde yenilmesi imkansız bir hal alır. Ama filmin devamında senaristlerin oyunları ile bütün o güç gider ve iyilerin merhametiyle karşı karşıya kalmış bir durumda buluruz kendimizi. Bize en başında tanıtılan karakterlerin (özellikle kötülerin) ilgi çekici özellikleri bir anda yok olmuştur.

   Kısacası, derdim filmlerle değil. Onların yapımcılarıyla, senaristleriyle. Filmler ile hayata karşı olan beklentimi yükseltip hayatla çarpışmamda beni yalnız bırakanlara..

4 yorum:

  1. Başka bir noktaya odaklanıp fark edemeseler de,
    İnsanların da hayatında devasa, büyük, küçük, minicik mucizeler olur.
    Sana henüz uğramamış olabilir.
    Umarım mucizen karşına çıktığında fark edebilenlerden olursun sen de ♥
    Ve umarım onu aramayı ve beklemeyi asla bırakmazsın ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım fark edebilirim gerçekten de, başımıza gelip fark edemediğimiz o kadar çok şey var ki aslında..

      Sil
  2. onlar eğlence, uyutma. fransız ve avrupa sineması hayata yardımcı oluyol :)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.