Aşk Köpekliktir | Ahmet Ümit

Mart 27, 2018
Ahmet Ümit'in okuduğum ilk kitabı değil bu aslında. Ama onu gerçekten sevmemi sağlayan, bundan sonra nerede o adı görsem almama yol açan bir kitap oldu bu. Kitap aslında 9 hikayeden oluşuyor. Genel tema kitabın da adından anlaşılabileceği gibi aşk. Ama bu kitap birçok genellemeyi karşısına alarak, aşkın iyiliğini, güzelliğini, insana katacağı mutlulukları vb. anlatmak yerine insanın körü körüne birisine nasıl bağlanabileceğini, aşkın insanlara neler yaptırabileceğini, nasıl şaşırtabileceğini anlatıyor. Aşk yüzünden insanın gözünün nasıl karardığını ve gerçekten hiçbir şey göremeyeceğini açıklıyor bu hikayelerle.

Baştan sona gittikçe şaşırtma dozu artan bir şekilde ilerleyen bu hikayelerin başlangıcı bile beni şaşırtmayı başardı. Aşkın, sevginin ya da tutkunun insana neler yapabileceğinin, neler düşündürebileceğinin bir örneği oldu.

Aşkın, insanlara sadece güzel şeyler vermeceğini anlatıyor kitap. Tutkunun fazlasının nasıl insanı yediğini, öldürdüğünü gösteriyor.

Ben de en az aşk kadar saçmayım. Diyeceksiniz ki seni, aşk saçma biri haline getirdi. Doğru ama ben de direnemedim. Asıl tutarsızlık bende. İnsan aptalca, anlamsız bulduğu bir tutkunun peşinden gider mi? Bak gidiyorum işte. Hala onu arıyorum... Kafam karışık, canım yana yana gecenin bir yarısında bu bara geliyorum, ondan bir iz bulabilir miyim diye...
 Kimse iyi dediği birine aşık olmaz... Aşkın iyilikle ilgisi yoktur...

Ben kitabı çok beğendim. Bana göre, daha önce kimsenin ele almadığı bir bakış açısıyla yaklaşmış Ahmet Ümit bu tabuya. Herkese göre tabu olan aşk kavramı, bu kitaptan sonra daha değişik, daha gerçekçi bir bakış açısıyla gelicek insanın aklına. Herkesin okumasını kesinlikle öneriyorum.



Yazılar dışında fotoğraflara karşı bir sevginiz de varsa sizi tumblr hesabıma da beklerim.

Şarkı önerisi:

3 yorum:

  1. Bu kitabı okumak isterim. Aykırılıklar her zaman ilginç gelir bana; elbette ayağı yere basanlar. :)

    YanıtlaSil
  2. Ahmet Ümit'in romanları fazla sarmadı beni.Karakterleri,kurguyu fazlaca zorlama buldum.Hikayelerini duymamıştım ama

    YanıtlaSil
  3. Diğer kitaplarını okudum ama bunu okumamıştım. En son Kırlangıç Çığlığı' nı okudum.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.