Karakomik Filmler: 2 Arada & Kaçamak

Ağustos 21, 2020
Karakomik Filmler - film 2019 - Beyazperde.com

   Daha Karakomik Filmler sinemaya girmeden, haberini aldığım zaman çok heyecanlanmıştım aslında. Cem Yılmaz yeni bir film çıkarıyor. Hem de iki tane! İsminden de dark comedy tadında olacağını düşünmüştüm. Dümdüz çeviri aslında, pek de haksız sayılmazdım. Çıktığı ilk gün hemen gittik. Tabii gittiğimiz sinemanın hatalarından dolayı seanslar biraz karışmış olsa da sonunda izleyebildik. 

   İlk heyecanlan ile beklentimin çok altında olduğunu hissettirdi iki film de. Komedi bekliyordum çünkü. Haksız olduğumu düşünmüyorum, sonuçta Cem Yılmaz ismi geçiyor. Ve çoğu yapımına baktığımızda da - ki neredeyse hepsi bile diyebiliriz - Cem Yılmaz, komedi insanı! Bu bir gerçek. Sinemada bu filmleri izlerken şok üstüne şok yaşıyordum. Sinema bitiminde filmleri düşündüğümde aslında kötü diyebileceğim filmler değildi. Sadece Cem Yılmaz'ın ismine pek yakıştıramamıştım. Ancak ilk izlendiği zaman dikkat çeken bir özellik olarak, filmler arasında bağlantılar çok hoşuma gitti. İlk filmde kayan bir yıldız, ikinci filmin ana mekanı olabilir.

   Bu filmler benim hafızamda böyle kaldı: beğenilmedi, komedi değil,... Serinin ikinci bölümü çıkmadan önce ben bunları tekrar izledim. Ve BA-YIL-DIM (Özellikle ilkine). Çünkü, bu sefer komedi beklentisi ile izlemedim. Cem Yılmaz'ın bana bu filmlerde ne anlatmaya çalıştığını anlamak için izledim. 

2 Arada

   Gemide bir çalışan. Belki de her gün bindiğimiz gemide, yüzüne bile bakmadığımız insanlar. Onların yaşam şartları, yaşam zorlukları. Aslında öyle güzel ele alınmış bir hikaye olmuş ki. O insanların gemide çalışırken yaşadığı zorluklar, aldıkları az maaşlara karşın hayat mücadeleleri. Yoldan geçen herkesten biri. Onun da hırsları var, o da çok zorluk çekiyor. Her insan gibi hırslarına yenik düşebiliyor. Bir yandan içiniz ne kadar temiz olursa olsun, bazı duygular kötü yola sokar bizi. Kıskançlık, eziklik duygusu, vb. 

    Bu filmde aramızdan herhangi birinin herhangi bir zamanda yaşayabileceği bir olay aktarılmış. Aslında herkesin içinde olan bu eziklik duygusunun gün yüzüne çıkarırsak, en masum insanı bile hangi yola sokabileceğini göstermiş.

Kaçamak

   İlk filmin dramlığına göre, bu biraz daha tek düze kalmış diyebilirim. Oyunculuklar, hikaye anlatımı, gerçeklik açılarından bakarsak ilk filme göre daha başarısız denebilir. Dikkatli izlendiğinde aralarda güzel hayat mesajlarını - her gün yaşadığımız, gördüğümüz olayları başkasından dinleyince daha çok önem kazandığı için - çıkarırsak, fazla basit bir bilim-kurgu filmine dönebilir. Ancak filmin bağlanması, sonucunda verdiği mesaj filmi az da olsa kurtarabilmiş.

Puan: 6/10

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.